Digital Play

Digital PlayDigital Play: The Interaction of Technology, Culture, and Marketing
by Stephen Kline, Nick Dyer-Witheford, Greig De Peuter

The book is especially good on the conservatism and risk aversion of the game production industries as they have become part of global media conglomerates producing intermedial experiences for consumers through game/film/toy marketing synergies.

from the Power Up review

Review from planetjeux.net (french)
Review by Power Up (english)

See also:
Digital Play at Amazon
THE EMERALD HILL ZONE: Sonic the Hedgehog and the visual culture of late capitalism

Advertisements

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s