Google AdWords starts Aperture Marketing

I just read on Daniel Ebneter’s eBusiness Blog about Google starting aperture marketing (following here the Microsoft adCenter example) . The new service is scheduled for end of June.

New Google AdWords Dayparting & Ad Scheduling Coming

At Search Engine Watch Live in Seattle last week, Lexa Pope from the Google AdWords team discussed their new ad scheduling features that will be released in a few weeks. The new features will allow advertisers to schedule the ads to show on weekends or weekdays only, or on other set days the advertiser specifies. Dayparting is also included allowing advertisers to schedule their ads during specific hours, such as to run late at night or at lunchtime only. Also unusual is the fact that Google AdWords preannounced the new features launch.

See also:
Beyond Targeting, to ‚Aperture‘ Marketing

Aperture moments can vary widely according to the product, category, brand and consumer. If you identify and leverage these moments, you can assure yourself an audience that engages in and acts on the message you provide. Moreover, you’ve honed your medium not only to the best consumer, but the best moment, so you can afford to bring optimal resources to bear at that precise moment.

Microsoft wirft in den USA seine Online-Werbemaschine an

Anders als bei Google sollen sich für die Platzierung von Anzeigen Zielgruppen speziell nach Alter, Geschlecht und Einkommen auswählen lassen. Wenn mehrere Werbekunden den gleichen Platz beziehungsweise Suchkontext für ihre Anzeigen buchen, kommt derjenige mit dem höheren Angebot zum Zuge.

Advertisements

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s